logo Circum-Disc on Bandcamp Circum-Disc on YouTube Circum-Disc on Facebook Circum-Disc on Twitter Circum-Disc on Deezer Circum-Disc on Spotify 0 ITEM(S)
WINTER SALES ! 20% WITH THIS COUPON: WINTER24 | SOLDES D'HIVER ! 20% DE RÉDUCTION AVEC CE COUPON : WINTER24
logo

CATALOGUE

ABOUT

SHOPPING CART

WINTER SALES ! 20% WITH THIS COUPON: WINTER24 | SOLDES D'HIVER ! 20% DE RÉDUCTION AVEC CE COUPON : WINTER24

LX006

PETER ORINS
EMPTY ORCHESTRAS

Helix
Circum-Disc 2013

Peter Orins project could be called an accompanied solo. The drummer has designed an electronic device autonomous enough to influence him in his play in an almost unpredictable way. Therefore a kind of dialogue is established between the musician and the electronics where the usual roles are reversed: the drummer offers an insistent and repetitive form, transformations and random treatments performed live cause the disorder conducive to improvisation. Magnified timbres or on the contrary disturbed rhythmic progressions cause welcome accidents or extend the resonances of the instrument. In this game between natural timbres of cymbals and skins and amplified deformations of the electronics, Peter Orins seeks vibration and saturation to produce a music made of extreme and powerful rhythms and sound textures.

Le projet de Peter Orins pourrait être qualifié de solo accompagné. Le batteur a en effet conçu un dispositif électronique suffisamment autonome pour pouvoir l’influencer dans son jeu de façon presque imprévisible. Dès lors une sorte de dialogue s’instaure entre le musicien et le programme où les rôles habituels sont inversés : le batteur propose une forme entêtante et répétitive, les transformations et traitements aléatoires réalisés en direct amènent le désordre propice à l’improvisation. Timbres magnifiés ou au contraire progressions rythmiques perturbées provoquent des accidents bienvenus ou prolongent les résonances de l’instrument. Dans ce jeu entre timbres naturels des cymbales et des peaux et déformations amplifiées de l’électronique, Peter Orins vise la vibration et la saturation pour produire une musique faite de rythmes et de textures sonores extrêmes et puissantes.

Recorded in March 2013 at la malterie in Lille (F). Recorded, mixed and edited by Peter Orins. Mastering : Marwan Danoun – Galaxy Studios (B).

Produced by Helix/Circum-Disc with Muzzix

Available in vinyl and download only !

You have a download coupon, go to download page
Vous avez un coupon de téléchargement, aller à la page de téléchargement


See also :

BUY / ACHETER

1 Vinyl 12" / Download Card
4 tracks / 36'16"
Downloads included
7.00 €  
FLAC HD / Lossless
1 Zip file / 387 Mo
5.00 €  
mp3 / 320 Kbps CBR
1 Zip file / 85 Mo
5.00 €  

PETER ORINS : DRUMS, ELECTRONICS



PETER ORINS
EMPTY ORCHESTRAS



BUY / ACHETER

1 Vinyl 12" / Download Card
4 tracks / 36'16"
Downloads included
7.00 €  
FLAC HD / Lossless
1 Zip file / 387 Mo
5.00 €  
mp3 / 320 Kbps CBR
1 Zip file / 85 Mo
5.00 €

PETER ORINS : DRUMS, ELECTRONICS

Peter Orins project could be called an accompanied solo. The drummer has designed an electronic device autonomous enough to influence him in his play in an almost unpredictable way. Therefore a kind of dialogue is established between the musician and the electronics where the usual roles are reversed: the drummer offers an insistent and repetitive form, transformations and random treatments performed live cause the disorder conducive to improvisation. Magnified timbres or on the contrary disturbed rhythmic progressions cause welcome accidents or extend the resonances of the instrument. In this game between natural timbres of cymbals and skins and amplified deformations of the electronics, Peter Orins seeks vibration and saturation to produce a music made of extreme and powerful rhythms and sound textures.

Le projet de Peter Orins pourrait être qualifié de solo accompagné. Le batteur a en effet conçu un dispositif électronique suffisamment autonome pour pouvoir l’influencer dans son jeu de façon presque imprévisible. Dès lors une sorte de dialogue s’instaure entre le musicien et le programme où les rôles habituels sont inversés : le batteur propose une forme entêtante et répétitive, les transformations et traitements aléatoires réalisés en direct amènent le désordre propice à l’improvisation. Timbres magnifiés ou au contraire progressions rythmiques perturbées provoquent des accidents bienvenus ou prolongent les résonances de l’instrument. Dans ce jeu entre timbres naturels des cymbales et des peaux et déformations amplifiées de l’électronique, Peter Orins vise la vibration et la saturation pour produire une musique faite de rythmes et de textures sonores extrêmes et puissantes.

Recorded in March 2013 at la malterie in Lille (F). Recorded, mixed and edited by Peter Orins. Mastering : Marwan Danoun – Galaxy Studios (B).

Produced by Helix/Circum-Disc with Muzzix

Available in vinyl and download only !

You have a download coupon, go to download page
Vous avez un coupon de téléchargement, aller à la page de téléchargement


See also :