fbpx
logo Circum-Disc on YouTube Circum-Disc on Facebook Circum-Disc on Twitter Circum-Disc on Deezer Circum-Disc on Spotify 0 ITEM(S)
logo

CATALOGUE

ABOUT

SHOPPING CART


Cette publication est protégée par un mot de passe. Pour la voir, veuillez saisir votre mot de passe ci-dessous :

Cette publication est protégée par un mot de passe. Pour la voir, veuillez saisir votre mot de passe ci-dessous :

Cette publication est protégée par un mot de passe. Pour la voir, veuillez saisir votre mot de passe ci-dessous :

_UNK – NOW_ 2021
MORE SOMA – HONDENDODENDANS 2021

We don’t really know how to pronounce _UNK or which letter is missing… ! _UNK invites, leaves open and then tries to create surprise, starting with its name proposed as an enigma but also through the music that the quartet gives to hear.

Formed in 2015, _UNK offers for its first CD a repertoire made up solely of original compositions but also an unpredictable arrangement of a Choral by Olivier Messiaen, which is definitely in line with _UNK’s desire to surprise.

_UNK clears, mixes and confronts genres offering a contemporary, energetic, electric, urban jazz tinged with rock. A jazz that could be described as progressive, sometimes experimental, but also very written, melting groove, improvisations and atmospheric ballads with melodies that are sometimes unusual, eccentric, lyrical and sensitive.


On ne sait pas vraiment comment prononcer _UNK ni quelle lettre il manque… ! _UNK invite, laisse ouvert et tente alors de créer la surprise à commencer par son nom proposé comme une énigme mais aussi à travers la musique que le quartet donne à entendre.

Formé en 2015, _UNK offre pour son premier disque un répertoire uniquement constitué de compositions originales mais aussi un imprévisible arrangement d’un Choral d’Olivier Messiaen s’inscrivant décidément dans le désir qu’_UNK a de vouloir surprendre.

_UNK défriche, mixe et confronte les genres offrant un jazz contemporain, énergique, électrique, urbain teinté de rock. Un jazz qu’on pourrait qualifier de progressif, parfois expérimental, mais aussi très écrit melant groove, improvisations et ballades atmosphériques aux mélodies tantôt insolites, excentriques tantôt lyriques et sensibles.


Recorded in February 2019 at Studio « La Fabric » (Roubaix – F) by Frédéric Candeille.
Mix : Christophe Maerten.
Mastering : Julien Marga (Dafli Studio).
Graphic design : Catherine Millet

Available in CD (digifile cover), FLAC and mp3

Produced by _Unk & Circum-Disc

Cette publication est protégée par un mot de passe. Pour la voir, veuillez saisir votre mot de passe ci-dessous :

There was an error with the transaction processing. Please see below for details

Your cart is empty
Visit The Shop

Billing Information

Shipping Information

Credit Card Information

Expiration Date:

“While my approach to writing is entirely charged with the experience of the stage, the tension inherent in improvisation, I do not seek to reproduce any musical result to which these practices would have led me. On the contrary, my attention is entirely focused on the powers of writing. In other words, I do not use the score to ask others to play music that I already play myself in other settings. Nor do I use it to disguise an improvisation. I use it to push the cork of the form as far as possible through writing in all its forms, including verbal. Consequently, orchestras madeup of musicians with atypical backgrounds [like the GGRIL] are for me privileged partners in research and experimentation.”

Jean-Luc Guionnet


“Si mon approche de l’écriture est toute entière chargée de l’expérience de la scène, de la tension propre à l’improvisation, je ne cherche pas à reproduire un quelconque résultat musical auquel ces pratiques m’auraient amené. Au contraire, mon attention est entièrement concentrée sur les pouvoirs propres à l’écriture. Autrement dit, je ne me sers pas de la partition pour demander à d’autres de jouer une musique que je joue déjà moi-même dans d’autres cadres. Je ne m’en sers pas non plus pour maquiller une improvisation. Je m’en sers pour pousser le bouchon de la forme le plus loin possible grâce à l’écriture sous toutes ses formes y compris verbale. En conséquence, les orchestres constitués de musiciens aux parcours atypiques, [comme le GGRIL], sont pour moi des partenaires de recherche et d’expérimentation privilégiés.”

Jean-Luc Guionnet


Recorded at la Coop Paradis (Rimouski – Quebec) between March 31 and April 2 2019 by Antoine Létourneau-Berger.
Edit : Jean-Luc Guionnet.
Mastering : Mario Gauthier.
Graphic Design : Marie-Pierre Morin

Available in CD (digifile cover), FLAC and mp3

Produced by Tour de Bras & Circum-Disc


See Also :

Page suivante »

Non classé

“While my approach to writing is entirely charged with the experience of the stage, the tension inherent in improvisation, I do not seek to reproduce any musical result to which these practices would have led me. On the contrary, my attention is entirely focused on the powers of writing. In other words, I do not use the score to ask others to play music that I already play myself in other settings. Nor do I use it to disguise an improvisation. I use it to push the cork of the form as far as possible through writing in all its forms, including verbal. Consequently, orchestras madeup of musicians with atypical backgrounds [like the GGRIL] are for me privileged partners in research and experimentation.”

Jean-Luc Guionnet


“Si mon approche de l’écriture est toute entière chargée de l’expérience de la scène, de la tension propre à l’improvisation, je ne cherche pas à reproduire un quelconque résultat musical auquel ces pratiques m’auraient amené. Au contraire, mon attention est entièrement concentrée sur les pouvoirs propres à l’écriture. Autrement dit, je ne me sers pas de la partition pour demander à d’autres de jouer une musique que je joue déjà moi-même dans d’autres cadres. Je ne m’en sers pas non plus pour maquiller une improvisation. Je m’en sers pour pousser le bouchon de la forme le plus loin possible grâce à l’écriture sous toutes ses formes y compris verbale. En conséquence, les orchestres constitués de musiciens aux parcours atypiques, [comme le GGRIL], sont pour moi des partenaires de recherche et d’expérimentation privilégiés.”

Jean-Luc Guionnet


Recorded at la Coop Paradis (Rimouski – Quebec) between March 31 and April 2 2019 by Antoine Létourneau-Berger.
Edit : Jean-Luc Guionnet.
Mastering : Mario Gauthier.
Graphic Design : Marie-Pierre Morin

Available in CD (digifile cover), FLAC and mp3

Produced by Tour de Bras & Circum-Disc


See Also :